Bejelentkezés
Frissítve: 2018 Sep 23, 16:46

Az érzelmi intelligencia fejlesztése gyermek- és felnőttkorban - előadás

  • Közzétéve Életmód

Dr. Kádár Annamária "Az érzelmi intelligencia fejlesztése gyermek- és felnőttkorban" című előadása 2018. április 18. Nyíregyháza Kodály teremben  a Nyitott Akadémia szervezésében.

kadarannamaria

Fotó: nyitottakademia

"Az érzelmi intelligencia fejlesztésének vannak célzott gyakorlatai, és ezek remek kiindulópontként szolgálhatnak ahhoz, hogy rákapjunk a dolog ízére. Mi, felnőttek, szülők legalább olyan nagy (néha még nagyobb) hasznukat vehetjük, mint a gyerekek, mert segítenek szóba állni az érzésekről, természetesebbé teszik azt, hogy egyáltalán foglalkozzunk ezzel a témakörrel, ami sokunk számára nem is olyan könnyű és magától értetődő feladat. (Különösen, ha hajdan, a mi gyerekkorunkban, a mi családunkban ez nem volt szokás.) Ugyanakkor nem szabad elfelejtenünk, hogy az érzelmi intelligencia nap mint nap az élet által felkínált helyzetekben fejlődik a leginkább. Ilyenkor nem a módszer a fontos, hanem a személyiség hitelessége, önazonossága és az egymásra hangolódás a folyamatban. Váratlan szituációkban nem támaszkodhatunk konkrét, követendő mintákra, csak a teljes jelenlét számít, az 'itt és most'-ban való kapcsolat egymással, a kölcsönös válaszadás és egymáshoz igazodás. A tangóhoz hasonlóan itt is egymástól tanulunk, egymást formáljuk, egymást vezetjük." 

 

mesepszichologia1

"Szüleink mentális és emocionális magvakat ültetnek el bennünk, melyek velünk együtt fejlődnek: egyes családokban ezek a szeretet, a kölcsönös elfogadás és a függetlenség magvai, más családokban azonban a féleleméi, a szégyenéi, a bűntudatéi, a keserűségéi és a kényszeréi. A 'mérgező szülőket' Susan Forward azért nevezte el így, mert az általuk okozott érzelmi károsodás a méreghez hasonlóan terjed szét, és az idő előrehaladtával az elszenvedett sérelmekből táplálkozó fájdalom egyre csak fokozódik. De még ilyenkor is van segítség: a történetírás hatalma ott van a kezünkben – mi döntjük el, hogy a családtörténetünk megírásakor melyik narratíva győz!
Élettörténetünket visszamenőleg is újraírhatjuk, megtapasztalhatjuk, hogy önmagunk maradhatunk anélkül is, hogy ugyanazok maradnánk, mint akik voltunk."


Dr. Kádár Annamária előadása április 18-án Nyíregyházán!

mesepszichologia2

Dr Kádár Annamária Marosvásárhelyen született. Tanítóképzőben érettségizett, majd 1999-ben a kolozsvári Babes-Bolyai Tudományegyetem Pszichológia és Neveléstudományok Karán szerezte pszichológusi oklevelét. Az Eötvös Lóránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Karán, a Kognitív Fejlődés programon végezte doktori tanulmányait, amivel párhuzamosan a Budapest Műszaki Egyetemen szerezte meg munka és szervezetpszichológusi szakképesítését. Családterápia valamint relaxáció és szimbólumterápia irányzatokban képződött tovább. Dolgozott iskolapszichológusként valamint egyetemi adjunktusként a Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetemen. Jelenleg a Babes-Bolyai Tudományegyetem marosvásárhelyi kirendeltségén tanít, az Óvoda és elemi oktatás pedagógiája szakon.

Munkája a hobbija is egyben, nagy szerelme a tréningszakma, itt érzi magát legotthonosabban. Csapatépítő, kommunikációs, tárgyalástechnika, vezetői és érzelmi intelligencia fejlesztését célzó tréningeket tart az M&Co Europe tréningcég keretében. 

Az Erdély FM rádió Pszichotrillák című heti élő műsorának meghívott szakértője és társszerkesztője. Hiszi, hogy a fejlődés igazi mozgatórugója a komfortzóna elhagyása, hogy a legfontosabb személyes érték a hitelesség, a legmélyebb erőforrás a játékosság és a mese, valamint hogy igazi teljesítmény a csapatmunka által érhető el. Ebben próbál segíteni azoknak, akikkel munkája során kapcsolatba kerül. 

Kutatási és érdeklődési területei: érzelmi intelligencia, flow-élmény, csoportokkal való munka módszertana, asszertivitás, személyiségfejlesztés, önismeret, narratívumok tartalomelemzése, fogalmazási képesség fejlődése és fejlesztése, olvasóvá nevelés, a mese gyógyító ereje, pedagógusi hivatás-személyiség alakítása, valamint a játék szerepe a gyerek személyiségfejlődésben.

Forrás: nyitottakademia.hu