A BMW M kocsik története – röviden
- Írta: whitepress-reklám
- Közzétéve Érdekességek
A BMW M, avagy korábban BMW Motosport a BMW azon leányvállalata, amely kizárólag nagy teljesítményű sportautókat készít. Az M széria is ezek közé az ikonikus autók közé tartozik, és az egyik legnépszerűbb sport kategóriának számít az autók szerelmesei között. Honnan indult mindez, és miért vált olyan népszerűvé?
A kezdetek kezdetén
A BMW az M leányvállalatát 1972-ben alapította mindössze 35 fővel, ám ez a nyolcvanas évekre már több mint 400 fővel működött. A legelső szériájuk a BMW 3.0 CSL nevet kapta, amely elég jelentős sikereket ért el ahhoz, hogy továbbvigyék a BMW Motosport autóit. Később 1993-ban a cég BMW M-re változtatta nevét – nagyjából innentől számoljuk a márka ikonikus jelenlétét.
Nem véletlenül hajtja a McLaren F1 versenyautóját sem a BMW 48 szelepes motorja innentől kezdve. Viszont a márka nem csak a versenypályákra gyártotta híres autóit.
Megalakulása óta az M védjeggyel ellátott, civil szférának szánt gépkocsik egyet jelentenek azzal az innovatív technológiával, amellyel a BMW felszerelte ezeket az autókat. Ebből adódóan az M jelű autók felfüggesztése, motorteljesítménye és még az alvázrendszere is teljesen más tervezéssel készül, mint a hétköznapi BMW modelleké.
Népszerűségét is jól mutatja, hogy a mai napig keresett használt autóként. Ennek oka nem csak az erősebb és gyorsabb motorteljesítmény, hanem a strapabíróság is. Az ilyen jelű BMW-k ugyanis sport kategóriába való sorolásuk végett jóval erősebb konstrukciót jelentenek, hogy a sebességet jól tolerálják. Ebből adódóan ezek az M szériás modellek a fekete piacon is kelendőek – vigyázzunk tehát, amikor ilyen gépkocsi vásárlására adjuk a fejünket, és mindenképp ellenőriztessük a VIN- , azaz alvázszámot.
Ezeket a nagy lökettérfogatú és fordulatszámú motorral rendelkező modelleket rendkívül változatos típusban gyártják. Gondoljunk csak bele, hogy szinte minden BMW által tervezett modellből gyártanak M típust. Viszont pont emiatt egy használt gépkocsi eladáskor sportmodellként árulhatják a szimpla vagy a „megbuherált” autókat, sőt akár véletlenül is összekeverhetik őket. Ez nem is csoda, hiszen ma már annyira összemosódtak a határok, hogy néha nehéz megkülönböztetni egy valódi M szériás BMW-t egy sportosabb modelltől. A kettő tehát nem ugyanaz.
Ezért érdemes már az alvázszám alapján felismernünk, hogy sima vagy M szériáról van-e szó. A BMW-k M szériájának jelzése hagyományosan WBS-el kezdődik, ez a sportszéria jelzése – minden más esetben a WBA jelzéssel kell találkozzunk.
Kiknek ajánlható az M széria?
Visszatérve a BMW M szériájának történetére, ma már szinte megszokott, hogy aki a sebesség megszállottja, az ebből a kategóriából választ. Nem csak a versenyautók képzik a széria részét ma már, hanem a BMW más egyéb modelljei is.
Kapható sportverzió az egészen kicsi roadsterekből, a kupékból, de már olyan SUV-okból is, amelyek nem csupán a terepjáró, hanem a sportautó funkciót is méltó módon képesek betölteni. Viszont mindennek ellenére is kifejezetten olyanoknak való, akik már nem az első autójukat koptatják.
Az M széria erős motorjához, rendkívüli gyorsulásához és sportos konstrukciójához inkább tapasztalt sofőrök kellenek.