Mit tehetnek az iskolák a tanulók biztonságáért?
- Írta: Háromhatár
- Közzétéve Országos hírek
A gyerekek önálló közlekedésre felkészítésében elsősorban a szülők játsszák a fő szerepet, ugyanakkor az iskolák is sokat tehetnek a tanulók biztonságáért.
Ez a tevékenység az olyan alapfontosságú elemek mellett, mint a gyermekek biztonságos közlekedésre nevelése, a fontosabb szabályok és jelzések megismertetése, valamint a veszélyekre történő figyelemfelhívás, más területekre is kiterjedhet.
• Fontos, hogy a pedagógusok az általuk ismert, a tanintézet környezetében jellemző közlekedésbiztonsági kockázatokat jelezzék az út kezelőjének (önkormányzatnak stb.), az iskola rendőrén keresztül a rendőrségnek, elősegítve ezzel a további intézkedések mielőbbi végrehajtását.
• Kezdeményezhetnek ideiglenes vagy állandó forgalomszabályzási megoldásokat, sebességkorlátozás, előzési tilalom stb. életbe léptetését, forgalomcsillapító eszköz telepítését, valamint – a feltételek megléte esetén – iskolai parkolóhelyek létesítését (az olyan ideiglenes megoldások, mint például az ideiglenesen elrendelt várakozási, vagy egyéb tilalmak akár szűkebb időintervallumra, a tanítás megkezdése előtti, illetve közvetlenül azt követő időszakra is vonatkozhatnak).
• Kéréssel fordulhatnak a szülőkhöz, hogy a torlódások és veszélyhelyzetek elkerülése érdekében ne közvetlenül a tanintézet előtt álljanak meg, amennyiben autóval szállítják iskolába a gyermeküket, hanem kissé távolabb.
• Javasolhatják, hogy – amennyiben arra lehetőség van – a gyerekek ne „szülőtaxival”, hanem más módon közlekedjenek az iskolába (utóbbinak nem csak az önálló közlekedésre felkészítésben, a közlekedési ismeretek mélyebb és gyorsabb elsajátításában van szerepe, hanem a tudományos vizsgálatok alapján ezáltal a gyermekek szellemi teljesítő képessége is javul.)
• Végezetül: a tanintézetek az alsó tagozatosok részére készíthetnek iskolai útvonaltervet, az ajánlott útvonalakkal, átkelési helyekkel, és a helyes közlekedési magatartásra vonatkozó tanácsokkal.