Büntetni kívántak a nyugati országok, többek között az autóipar kivonulásával, azonban csak piacot adtak át más gyártóknak (kínai és dél-koreai márkák erősödtek), valamint új konkurenciát teremtettek maguknak.
Pogár Demeter, az MTI tudósítójának a beszámolója szerint az orosz fővárosban megkezdődött a Moszkvics 3 crossover sorozatgyártása az egykori Renault gyárban. Gyenisz Manturov orosz miniszterelnök-helyettes, az ipari és kereskedelmi minisztérium vezetője a gyártósor megnyitásán kijelentette, hogy az üzemben még az idén megkezdődik az elektromos autók gyártása is. Jelezte, hogy az új crossover értékesítése decemberben indul.
Az orosz piacról az ukrajnai háború miatt távozó Renault oroszországi eszközei májusban kerültek orosz állami tulajdonba. A Renault Rosszija üzeme a moszkvai önkormányzat ellenőrzése alá került, ahol az év végéig várhatóan 600 gépkocsit szerelnek össze, közöttük 200 elektromos autót. Szobjanyin polgármester közölte: arra számít, hogy 2023-ban az üzem már ugyanannyi autót fog gyártani, mint a Renault idején.
Májusban jelentették be, hogy a Renault Rosszija részvényeit 100 százalékban Moszkva város, a Renaultnak az Avtovazban lévő 67,69 százalékos részesedését pedig az orosz ipari és kereskedelmi minisztériumnak alárendelt Központi Járműipari Kutatóintézet (NAMI) kapta meg, valamint hogy az orosz fővárosban újraindul a Moszkvics brand gyártása. A Renaultnak a következő hat évben lehetősége lesz az Avtovazban lévő részesedésének visszavásárlására.
A Moszkvics szovjet, majd orosz autógyár 1930-tól 2010-ig működött, amikor ezen a néven csődeljárás keretében hivatalosan felszámolták. Kapacitásai 1998-ban a Renault Rosszija irányítása alá kerültek, és már a francia márka autóit gyártották.