Végre kiderült, melyik új modell lett az Év Autója 2017-ben
- Írta: Bodnárné Varga Éva
- Közzétéve Hírek külföldről
Az új hagyományokhoz illően a Genfi Autószalon megnyitása előtti napon hozták nyilvánosságra a zsűri értékelését.
Idén a hét döntős közé két kisautó, két kompakt szabadidő-autó, egy középkategóriás és két felső-középkategóriás prémiumautó került be, villanyautók és sportkocsik ezúttal nem jutottak szerephez. Mindenki az Alfa Romeo Giuliát várta győztesnek, de a zsűri végül másképp döntött.
Némi meglepetésre 2017-ben a Peugeot új SUV-ja, a 3008 lett az Év Autója Európában. A második helyen a mindenki által győztesnek várt Alfa Romeo Giulia, a harmadikon a már majdnem önvezetőnek tekinthető Mercedes-Benz E-osztály végzett.
Ez a hétfő a Peugeot történelmébe aranybetűs napként fog bevonulni, hiszen reggel jelentették be az Opel felvásárlását, ami után már Európa második legnagyobb autógyártója lett a francia-német PSA-Opel konszern.
A 2017-es Év Autójának győzelmében a jól sikerült külső dizájn, a meglepően igényes belső, a magasan elhelyezett, 12,3 colos digitális műszerfal és az apró kormánykerék is szerepet játszhatott. Európában már több mint 100 ezer megrendelés érkezett a sochaux-i üzemben készülő modellre.
Az új Peugeot 3008-ról a bevezetésekor nem kevesebbet állított Maxime Picat, a PSA európai főnöke, hogy jobb autó, mint a kategória etalonjának tartott Volkswagen Tiguan és BMW X1, pedig azokkal ellentétben összkerékhajtással nem is kapható.
Az európai Év autója díjat hét autós szaklap, az Auto (Olaszország), az Autopista (Spanyolország), az Autovisie (Hollandia), az Autocar (Nagy-Britannia), a Vi Bilägare (Svédország), a L'Automobile és a Stern (Németország) szerkesztősége ítélte oda először 1963-ban. Az első, '64-es modellévű nyertes a Rover 2000 volt, a díj történelmes során a legtöbb győzelmet a Fiat (9), a Renault (6) és a Ford (5) márka gyűjtötte be.
Ma 22 országból 58 újságíró tagja a zsűrinek, Magyarországot Csikós Zsolt és Gajdán Miklós képviseli. A döntőbe jutott hét típus között minden zsűritag 25 pontot oszthat szét, de egy autónak sem adhat 10-nél többet. Ahhoz, hogy az újságírók véleményt alkossanak, nemcsak a nemzetközi premierek előtti menetpróbákon, hanem opcionálisan közös nemzetközi összehasonló teszteken (Tannis, Mortefontaine) is vezetik az újdonságokat.
Forrás: origo.hu