Üres csomagokat kaptak az internetes vásárlók
- Írta: police.hu
- Közzétéve Kék hírek
A Hevesi Rendőrkapitányság Bűnügyi Osztálya két rendbeli csalás vétség elkövetése miatt folytatott eljárást egy tököli lakossal szemben.
A gyanú szerint a 22 éves férfi internetes oldalakon hirdetett különböző termékeket, melyekre 2019. június 10-én és június 12-én jelentkezett egy erdőtelki nő és egy kistormási férfi. O. Rudolf megegyezett velük, hogy postai utánvéttel küldi el részükre a megvásárolni kívánt termékeket, azonban a sértettek az átvétel után szembesültek azzal, hogy üresek a csomagok.
A beszerzett információk alapján a rendőrök azonosították a bűncselekmények feltételezett elkövetőjét, aki kihallgatásakor beismerő vallomást tett.
A nyomozás vizsgálati szakaszában a Hevesi Rendőrkapitányság munkatársai a szükséges eljárási cselekményeket elvégezték, és az ügyben keletkezett iratokat a napokban megküldték az ügyészségnek.
Heves Megyei Rendőr-főkapitányság
Mit tehetünk az ilyen típusú csalások ellen?
Amikor megérkezik a csomag beszéljük meg a futárral, hogy az átvételi elismervény aláírása előtt szeretnénk kibontani, és a tartalmát ellenőrizni. Jó tudni, hogy külön jogszabály nem kötelezi a futárt arra, hogy megvárja, amíg a csomagot kibontjuk. Az, hogy ezt megteszi-e nagyban függ attól milyen jogviszonyban áll a megrendelést teljesítő vállalkozással.
Ezt tegyük, ha kibonthatjuk árvétel előtt:
Miután alaposan megnéztük, hogy nincs-e vágás, vagy ütésnyom a csomagoláson, nézzük meg, hogy ténylegesen a megrendelt termék található-e a csomagban, illetve, hogy hibátlan-e a külleme. Ha mindent rendben találunk, jöhet az aláírás, és boldog tulajdonosként útjára engedhetjük a futárt. Ha valamilyen hibát észlelünk akár a csomagoláson, akár a terméken azt mindenképpen kérjük írásban rögzíteni, és ekkor akár még a csomag átvételét is megtagadhatjuk.
Ezt, ha nem:
Ha a futár nem hajlandó átadni a terméket addig, amíg az átvételi elismervényt alá nem írjuk, legalább a csomag külső borítását ellenőrizzük, és kérjük rögzíteni, hogy a csomagolást rendben találtuk, de a belső tartalmat nem állt módunkban ellenőrizni. Majd amikor egyedül maradtunk nyomban lássunk neki a kibontásnak, így ha hibát észlelünk könnyebben tudjuk majd az igényünket érvényesíteni, mintha már hetek teltek volna el a megérkezés óta.
A kicsomagolás folyamatát lehetőleg fénykép-vagy videó felvétellel dokumentáljuk, ez a későbbi bizonyítást nagyban megkönnyíti majd. Ha hibát észlelünk azonnal küldjük el az elállási nyilatkozatunkat a szolgáltatónak, és pozitív visszajelzés esetén küldjük vissza a terméket.