A Tescónak nem célja az árak lenyomása: a dinnye kilónkénti akciós ára náluk 99 forint, alacsonyabb ár (49 Ft!) csak a „túlkészlet” miatt fordulhat elő egyes üzleteikben...
Az áruházlánc a gazdák ma délelőtti tiltakozó demonstrációjára közleményben reagált. Mint kifejtették, a mostani görögdinnyekampányuk célja a választék népszerűsítése, az, hogy a vásárlók megismerjék a jobb beltartalmú, fekete héjú, magszegény, sárga húsú és mini görögdinnyéket. Az akcióban szereplő minden görögdinnyét magyar szállító partnerektől szerezte be az áruházlánc – hangsúlyozták.
Fontosnak tartották elmondani azt is, hogy tavaly Magyarországon a nyári szezonban értékesített görögdinnye mennyisége az importtal együtt 8,5 millió kilogramm volt, ebből 7 millió Magyarországon. Az idei szezonban már 9,5 millió kilogramm görögdinnye értékesítését szeretnék elérni, melyből 8 millió kilogramm hazai – sorolták közleményükben az adatokat
Megjegyezték azt is, az áruházlánc várhatóan ugyancsak 8 millió kilogrammot exportál majd a cseh, szlovák és lengyel piacra, szemben a 2015-ös 6 millió kilogrammal.
A dinnyetermelők a Tesco e héten életbe léptetett 49 Ft-os dinnyeára – mint Oravecz Tamás, a Magyar Dinnyetermelők Országos Egyesületének elnöke a tüntetés után az Agroinform.hu-nak elmondta – mélyen alatta van az ilyenkor szokásosnak, ráadásul további hátrányos következményekkel jár. Ez a fogyasztói ár ugyanis 20-25 Ft felvásárlói árat generál! Mivel a dinnyeszezon felénél tartunk, kiszámítható, hogy így a termelők nem keresik meg még az önköltségi ár felét sem – fejtegette Oravecz Tamás. A dinnyetermelők emiatt kétségbe vannak esve – tette hozzá.
A Tesco idén már 9,5 millió kilogramm görögdinnye értékesítését szeretnék elérni, melyből 8 millió kilogramm hazai termesztésű – fotó: Soós Lajos/MTI
A dinnyetermelők az árakon kívül külön nehezményezték, hogy a Tesco semmiféle egyeztetésen, fórumon nem hajlandó részt venni, ahol megismerkedhetne a gazdák gondjaival, vagy csatlakozhatna az agrárkamara és az agrárkormányzat marketing-promóciós akcióihoz.
A Tesco erre reagálva nyomatékosan leszögezte: az elmúlt években szoros kapcsolatot alakítottak ki a hazai szállító partnerekkel, akikkel előre egyeztetett termeltetési terv alapján dolgozik a vállalat, és a tavalyi évhez hasonlóan külföldön, a Tesco hálózatán belül is felkerül a polcokra a magyar görögdinnye.
Forrás: agroinform.com fotó: Soós Lajos/MTI