Bejelentkezés
Frissítve: 2024 Nov 23, 8:17

Szabolcsban egyre népszerűbb a telekocsi, mint a vasúti utazás

  • Közzétéve Helyi hírek

A Mátészalka-Debrecen vasútvonal jelenti az egyetlen, viszonylag gyorsabb vasúti kapcsolatot a szabolcsi emberek számára Budapest felé - írta meg a mateszalkaleaks.blog.hu

csiganak oltozott es megelozte a debrecen es mateszalka kozott kozlekedo vonatot

A Csenger, Fehérgyarmat és Mátészalka felől Budapestre igyekvő utasok ennek a vasútvonalnak a szolgáltatásait veszik igénybe akkor, amikor a fővárosba igyekeznek.  Jelenleg, a leggyorsabb Mátészalka és Budapest közötti, egyetlen átszállás nélküli vasúti összeköttetést a Mátészalkáról 5 óra 16 perckor induló Kraszna Intercity biztosítja, amely a Mátészalka és Debrecen közötti 78 kilométeres távolságot 93 perc alatt küzdi le, majd a Debrecentől Budapestig tartó 221 kilométeres utat a szerelvény 159 perc alatt abszolválja.

Csaknem két éve derült ki a MátészalkaLeaks csoport értesülései alapján az, hogy éves szinten 110 millió forintos veszteséget okoz a csiga vs. vonat akcióról híressé vált vasútvonal lassúsága a Vasúttársaságnak, hiszen  akkoriban heti szinten mintegy  négyszázan  választották a legnépszerűbb, magyar telekocsi szolgáltatót az általuk megadott adatok alapján Fehérgyarmat/Mátészalka és Budapest között.

Az adatok megjelenése óta eltelt csaknem két év alatt még több teret nyert a telekocsi szolgáltatás, így még nagyobb veszteséget könyvelhet el ezen a vasútvonal állapota miatt a MÁV- Start Zrt, hiszen  a 2019.évben tízezren választották Fehérgyarmat és Budapest között a legnépszerűbb magyar  telekocsi szolgáltatót, míg Mátészalka és Budapest között húszezren, (tehát összesen harmincezren). A MÁV-Start Zrt. ezzel szemben 43873 fizető utast szállított ezeken a vasúti viszonylatokon a 2019.évben, írták a MátészalkaLeaks csoport közérdekű adatigénylésére adott válaszukban.

A két vasútvonal aktuális  jegyáraival számolva a harmincezer utas kiesése, több mint 176 millió forintos veszteséget eredményezett a MÁV-Start Zrt-nek csak a 2019-es évben. Ez a MÁV-Start 2018-as adózott eredményének ( 6, 779 milliárd forint) csaknem 3 százaléka.

forrás: mateszalkaleaks.blog.hu

 

 További információ!

donerfkert