Év végi hajrá – Az utolsó hetekben is felpörgető az értékesítés
- Írta: Sukta Norbert
- Közzétéve Érdekességek
Lecsengett a Black Friday. Vége a Cyber Monday-nek. Rohamléptekben közeleg az év vége. Az emberek jelentős része kezd immunissá válni az árakciókra – arról nem is beszélve, hogy a fogyasztás visszaesésével látványosan leszűkült az eredményesen megszólítható vásárlók köre. Mit tehetsz ilyenkor vállalkozóként? Mivel lehet az év végi hajrában egy utolsó lökést adni az értékesítés felpörgetéséhez? Íme néhány hasznos tanács.
A stratégiaalkotással és a komplex kampányok lebonyolításával már réges-régen elkéstél. Ha nem tart javában valamilyen adventi játék, a weboldalad karácsonyi landing oldal nélkül fut, és nem landolnak tudatosan felépített hírlevelek a potenciális vásárlóid postafiókjába, rengeteg elszalasztott lehetőséget könyvelhetsz el az előtted álló hetekben. A jó hír, hogy ennek ellenére sem kell tétlenül szemlélned az év végi hajrát.
Íme 3+1 terület, ahol még mindig akadhat tennivalód az értékesítés felpörgetése érdekében.
1. Év végi hajrá az üzletben
- Apró figyelmességekkel pozitív emlékeket ültethetsz el az ügyfeleidben, ezekből pedig később (is) profitálhatsz. Ilyen lehet például egy szem szaloncukor a megvásárolt termék vagy igénybe vett szolgáltatás mellé, egy ingyenes díszcsomagolás, vagy egy kiegészítő termék elhelyezése a csomagban – például egy különleges teafilter a megvásárolt teáscsésze mellé.
- Ajándékutalvánnyal a bizonytalan vásárlókat is meggyőzheted, hogy téged válasszanak. Sokan térnek be úgy az üzletedbe – vagy keresik fel a webáruházad –, hogy fogalmuk sincs, mi lehetne ideális választás az aktuális kínálatból (csupán annyit tudnak, hogy a megajándékozandó személy kedveli a márkád). Számukra lehet tökéletes választás egy ajándékkártya, amit a megajándékozott úgy használhat fel, ahogyan szeretne.
- A cserélhetőség hangsúlyozásával minden kételyt eloszlathatsz (erről tájékoztathatod a vásárlóid szóban, vagy a döntéshozatalt megkönnyítő üzenetet szövegesen is megjelenítheted az üzletben). Benne van ugyanis a pakliban, hogy a megajándékozott mosolya nem lesz őszinte. A cserelehetőség előtérbe helyezésével kiradírozhatod a „mi van, ha nem tetszik neki” gondolatot a vásárlóid fejéből.
2. Év végi hajrá a kommunikációban
- Szóban is „csomagold be” karácsonyi ajándékként a terméked vagy a szolgáltatásod. Mutasd be posztokban, hírlevelekben vagy személyesen az eladásra kínált portékád abból a szemszögből, hogy kinek lehet tökéletes ajándék. Például ne egy egyszerű csuprot árulj, hanem „nagyi következő kedvenc csészéjét, amelyből reggelente jóízűen ízlelgetheti kedvenc kávéját”.
- A közösségi média felületeken ne feledkezz meg az ünnepi hashtag-ek használatáról, amikkel a márkádat nem ismerő embereknek is magadra irányíthatod a figyelmét. Ne ess túlzásba, de egy-két közkedvelt kulcsszóval új embereknek keltheted fel az érdeklődését.
- Bár az árakciók már önmagukban is alkalmasak a sürgetés érzés felkorbácsolására, de egy „karácsonyi határidő” kijelölésével még erősebbé teheted a „mihamarabb fontos döntést hoznod” üzenetet. Webáruházadban ne csak az akciós ajánlatok végét tüntesd fel, hanem azt is kommunikáld, hogy melyik az az utolsó nap, amikor a rendelés leadása még garanciát jelent arra, hogy a kiválasztott termék karácsony előtt kézbesítve lesz.
3. Év végi hajrá a brandépítésben
- Még mindig nem késő részt venned egy jótékonysági kezdeményezésben. Gondold végig, hogy az általad kínált termékekre vagy szolgáltatásokra kiknek lehet a legnagyobb szükségük, és vedd fel a kapcsolatot azokkal, akik elsőre eszedbe jutottak. Akár a vásárlóidat is bevonhatod azzal, ha az árcímkéken feltünteted, hogy az adott termékek megvásárlásával vagy szolgáltatások igénybevételével, mennyivel járulhatnak hozzá a kezdeményezéshez (a megmozdulás eredményéről pedig ne feledkezz el kommunikálni).
- Szeretünk bepillantani a kulisszák mögé. Engedd közelebb magadhoz a vásárlóidat néhány személyesebb hangvételű üzenettel, képpel és videóval. Amennyiben úgy érzik az emberek, hogy nyitott vagy feléjük, sokkal hamarabb jutsz majd az eszükbe, ha a termékedre vagy a szolgáltatásodra lesz szükségük.
- Helyezd reflektorfénybe azokat, akik már elköteleződtek melletted! A törzsvásárlóid az év végéhez közeledve (is) kiemelt figyelmet és törődést érdemelnek. Legyen szó karácsonyról vagy újévről, egy személyre szóló üzenet vagy kedvezmény mindenkinek jól esik.
+1 Kulcskérdés az év végi hajrában (is): rendszeresen ellenőrizz!
Kevesen foglalkoznak vele, pedig elképesztően fontos: az év végi hajrában akár napi rendszerességgel is érdemes ellenőrizned, hogy zökkenőmentesen üzemel-e az online vásárlás, vagy elérhetők-e a kérdések megválaszolására és a problémák elhárítására kijelölt kapcsolattartók – tudnak-e időben válaszolni a hívásokra, vagy írásban reagálni a feltett kérdésekre.
Az ünnepi időszakban leálló online fizetés, vagy az elérhetetlen kapcsolattartók pillanatok alatt hatalmas károkat okozhatnak – akár az is kosárelhagyáshoz vezethet, ha néhány másodpercen belül nem tölt be a rendelési felület, vagy az ügyfélszolgálat nem tud időben reagálni a megkeresésekre.
Amennyiben csak a legutolsó tanácsot fogadod meg, akkor is biztos lehetsz benne, hogy év végéig még rengeteg értékes ügyféllel lehetsz gazdagabb. Ha pedig a jövő évnek sokkal tudatosabban, komplex marketing stratégiával – vagy egy új weboldallal – vágnál neki, fordulj bizalommal a MAON online marketing ügynökség szakembereihez!