MK NemzKonz ADS 1200x150px 1122

Bejelentkezés
Frissítve: 2024 Dec 11, 21:25

Év végi hajrá – Az utolsó hetekben is felpörgető az értékesítés

Lecsengett a Black Friday. Vége a Cyber Monday-nek. Rohamléptekben közeleg az év vége. Az emberek jelentős része kezd immunissá válni az árakciókra – arról nem is beszélve, hogy a fogyasztás visszaesésével látványosan leszűkült az eredményesen megszólítható vásárlók köre. Mit tehetsz ilyenkor vállalkozóként? Mivel lehet az év végi hajrában egy utolsó lökést adni az értékesítés felpörgetéséhez? Íme néhány hasznos tanács.

evbortokep

A stratégiaalkotással és a komplex kampányok lebonyolításával már réges-régen elkéstél. Ha nem tart javában valamilyen adventi játék, a weboldalad karácsonyi landing oldal nélkül fut, és nem landolnak tudatosan felépített hírlevelek a potenciális vásárlóid postafiókjába, rengeteg elszalasztott lehetőséget könyvelhetsz el az előtted álló hetekben. A jó hír, hogy ennek ellenére sem kell tétlenül szemlélned az év végi hajrát.

Íme 3+1 terület, ahol még mindig akadhat tennivalód az értékesítés felpörgetése érdekében.

1. Év végi hajrá az üzletben

  • Apró figyelmességekkel pozitív emlékeket ültethetsz el az ügyfeleidben, ezekből pedig később (is) profitálhatsz. Ilyen lehet például egy szem szaloncukor a megvásárolt termék vagy igénybe vett szolgáltatás mellé, egy ingyenes díszcsomagolás, vagy egy kiegészítő termék elhelyezése a csomagban – például egy különleges teafilter a megvásárolt teáscsésze mellé.
  • Ajándékutalvánnyal a bizonytalan vásárlókat is meggyőzheted, hogy téged válasszanak. Sokan térnek be úgy az üzletedbe – vagy keresik fel a webáruházad –, hogy fogalmuk sincs, mi lehetne ideális választás az aktuális kínálatból (csupán annyit tudnak, hogy a megajándékozandó személy kedveli a márkád). Számukra lehet tökéletes választás egy ajándékkártya, amit a megajándékozott úgy használhat fel, ahogyan szeretne.
  • A cserélhetőség hangsúlyozásával minden kételyt eloszlathatsz (erről tájékoztathatod a vásárlóid szóban, vagy a döntéshozatalt megkönnyítő üzenetet szövegesen is megjelenítheted az üzletben). Benne van ugyanis a pakliban, hogy a megajándékozott mosolya nem lesz őszinte. A cserelehetőség előtérbe helyezésével kiradírozhatod a „mi van, ha nem tetszik neki” gondolatot a vásárlóid fejéből.

ev vegi hajra kep1

2. Év végi hajrá a kommunikációban

  • Szóban is „csomagold be” karácsonyi ajándékként a terméked vagy a szolgáltatásod. Mutasd be posztokban, hírlevelekben vagy személyesen az eladásra kínált portékád abból a szemszögből, hogy kinek lehet tökéletes ajándék. Például ne egy egyszerű csuprot árulj, hanem „nagyi következő kedvenc csészéjét, amelyből reggelente jóízűen ízlelgetheti kedvenc kávéját”.
  • A közösségi média felületeken ne feledkezz meg az ünnepi hashtag-ek használatáról, amikkel a márkádat nem ismerő embereknek is magadra irányíthatod a figyelmét. Ne ess túlzásba, de egy-két közkedvelt kulcsszóval új embereknek keltheted fel az érdeklődését.
  • Bár az árakciók már önmagukban is alkalmasak a sürgetés érzés felkorbácsolására, de egy „karácsonyi határidő” kijelölésével még erősebbé teheted a „mihamarabb fontos döntést hoznod” üzenetet. Webáruházadban ne csak az akciós ajánlatok végét tüntesd fel, hanem azt is kommunikáld, hogy melyik az az utolsó nap, amikor a rendelés leadása még garanciát jelent arra, hogy a kiválasztott termék karácsony előtt kézbesítve lesz.

ev vegi hajra kep2

3. Év végi hajrá a brandépítésben

  • Még mindig nem késő részt venned egy jótékonysági kezdeményezésben. Gondold végig, hogy az általad kínált termékekre vagy szolgáltatásokra kiknek lehet a legnagyobb szükségük, és vedd fel a kapcsolatot azokkal, akik elsőre eszedbe jutottak. Akár a vásárlóidat is bevonhatod azzal, ha az árcímkéken feltünteted, hogy az adott termékek megvásárlásával vagy szolgáltatások igénybevételével, mennyivel járulhatnak hozzá a kezdeményezéshez (a megmozdulás eredményéről pedig ne feledkezz el kommunikálni).
  • Szeretünk bepillantani a kulisszák mögé. Engedd közelebb magadhoz a vásárlóidat néhány személyesebb hangvételű üzenettel, képpel és videóval. Amennyiben úgy érzik az emberek, hogy nyitott vagy feléjük, sokkal hamarabb jutsz majd az eszükbe, ha a termékedre vagy a szolgáltatásodra lesz szükségük.
  • Helyezd reflektorfénybe azokat, akik már elköteleződtek melletted! A törzsvásárlóid az év végéhez közeledve (is) kiemelt figyelmet és törődést érdemelnek. Legyen szó karácsonyról vagy újévről, egy személyre szóló üzenet vagy kedvezmény mindenkinek jól esik.

+1 Kulcskérdés az év végi hajrában (is): rendszeresen ellenőrizz!

 marketing

Kevesen foglalkoznak vele, pedig elképesztően fontos: az év végi hajrában akár napi rendszerességgel is érdemes ellenőrizned, hogy zökkenőmentesen üzemel-e az online vásárlás, vagy elérhetők-e a kérdések megválaszolására és a problémák elhárítására kijelölt kapcsolattartók – tudnak-e időben válaszolni a hívásokra, vagy írásban reagálni a feltett kérdésekre.

Az ünnepi időszakban leálló online fizetés, vagy az elérhetetlen kapcsolattartók pillanatok alatt hatalmas károkat okozhatnak – akár az is kosárelhagyáshoz vezethet, ha néhány másodpercen belül nem tölt be a rendelési felület, vagy az ügyfélszolgálat nem tud időben reagálni a megkeresésekre.

Amennyiben csak a legutolsó tanácsot fogadod meg, akkor is biztos lehetsz benne, hogy év végéig még rengeteg értékes ügyféllel lehetsz gazdagabb. Ha pedig a jövő évnek sokkal tudatosabban, komplex marketing stratégiával – vagy egy új weboldallal – vágnál neki, fordulj bizalommal a MAON online marketing ügynökség szakembereihez!

 

 További információ!


 További információ!

 További információ!

CSBM BBVCSOK statik ADS piros 700x700 1128

MK NemzKonz ADS 700x700px 1122

CSBM csaladtam kalk statik ADS kek 700x700 1202

donerf

donerd