Bejelentkezés
Frissítve: 2024 May 5, 5:44

Párizsi gasztronómia – indulj kulináris utazásra Franciaország szívébe

• Közzétéve Életmód

Párizs nem csak a csodás épületeiről, a divatjáról és a varázslatos pezsgő éjszakai életéről híres, hanem az ételeiről és italairól is. Nincs olyan ország, ahol ne hallottak volna a francia borok kiválóságáról, a francia sajtok zamatáról, és persze az ételekről, amik már a középkor óta világhírre tettek szert.

parizsi gasztronomia indulj kulinaris utazasra franciaorszag szivebe 1

Mitől lett olyan híres a francia konyha?

A francia konyhaművészet alapvetően a római és az olasz konyha elemeiből tevődik össze. A mediterrán étkezés itt is erősen érződik, ami miatt sok halat és szárnyast fogyasztanak. Ezen kívül a különféle levesek, krémlevesek azok, amelyeket szintén többféleképpen fogyasztanak más nemzetekhez képest. Illetve a csőben sütés és a szószok felszolgálása a különféle húsokhoz is eredendően a franciáktól származik. Amitől pedig olyan híressé lett, az alapvetően a királyi családoktól származik, hiszen a francia uralkodók Európa-szerte rendkívüli befolyással bírtak, aminek köszönhetően a francia konyha is meghonosodott idővel más királyi családoknál, valamint később már a polgárság köreiben is divatosnak számított. A francia konyha – talán pont a királyi eredője miatt – mindig is egyfajta nemesi luxus érzetét keltette. Azonban nem csak a „mainstream” népszerűsége miatt vált híressé. A franciák legalább háromszázféle sajtot készítenek, ami az egyik legnagyobb sajtforgalmazójává teszi ezt az országot. Párizsban pedig minden adott ahhoz, hogy megkóstoljuk ezeket a világhíres sajtokat a franciák szintén világhíres boraival egyetemben. A környezeti adottságok mindkettő esetben kedveztek a francia konyhának, ami szintén hozzájárult az ismertséghez.

parizsi gasztronomia indulj kulinaris utazasra franciaorszag szivebe 2

Párizst nem csak látni, de ízlelni is kell

A sajtok, borok és szószok mellett szinte mindenki tudja, hogy a francia péksüteményeknek alig akad párja. A híres croissant tipikus reggelinek való francia péksütemény, amivel ugyan hazánkban is találkozunk, de olyan minőségben, olyan kivitelben csak Franciaországban fogjuk megkapni. Ezért ha Párizsban járunk, még véletlenül se hagyjuk ki a francia reggelit egy vagy több friss, ropogós croissant-nal!

Ebéd a Szajna partján

Párizsról mindenki tudja, hogy mit érdemes megnézni. Ez a Notre Dame, a Eiffel-torony és természetesen a Louvre. Azonban Párizs ettől sokkal több. Romantikus sétát tehetünk a Szajna mentén, és olyan csodálatos vendéglőkbe térhetünk be, amiket maximum csak francia várost idealizáló filmekben láthattunk. Ha teszünk egy sétát és megkóstoljuk a helyi finomságokat, akkor megértjük majd, hogy Párizs miért is a szerelem városa. Ráadásul az útiköltség sem több, mint egy repulojegy Amszterdam felé. Abszolút elérhető és megfizethető árakon juthatunk hozzá. Ez pedig nem csak a repjegyre, de a szállásra is igaz. Az eSky oldalán a repjegy mellett magunk is meggyőződhetünk a szállás árairól, amit rögtön le is foglalhatunk, ha kedvünk volna akár csak egy hétvégi párizsi kiruccanásra. A repülő alig két óra alatt már Párizsban van velünk Budapestről, a francia fővárost pedig akár busszal is elérhetjük, ha nem szeretnénk repülni. Az eSky oldalán buszjegyet ugyan nem találunk Párizs felé, de a szintén Párizsban található európai Disneylandbe belépőt pár kattintással vásárolhatunk a repjeggyel és a szállással együtt.

parizsi gasztronomia indulj kulinaris utazasra franciaorszag szivebe 3

Miért érdemes megnézni Párizst?

Párizs egy ragyogó város, ami igazi kulináris élvezetet nyújt Európa legjavából. Ha kedveljük a vérbeli európai történelmet és építészeti emlékeit, valamint enni is szeretünk, akkor Párizst imádni fogjuk, de egzotikus hatást túl sokat ne várjunk. Ha ilyen helyet keresünk, ami kicsit keletiesebb és egzotikusabb is, akkor egy Málta vagy Isztambul repülőjegy garantáltan hozni fogja azt a kissé keleties, mégis európaias hatást, amit sokan keresnek manapság.

Reklám: Tünde Esküvői Ruhaszalon az Univerzum Üzeltházban - Kattintson a képre!