Bejelentkezés
Frissítve: 2024 May 5, 6:53

A Lamborghini Strike GS 105-HD traktor tesztelése egy szatmári gazdánál

Ismételten nagy öröm és megtiszteltetés ért, hogy egy hétvégére kipróbálhattam és tesztelhettem egy Lamborghini Strike GS 105-HD traktort.

lamborghini

Mint ahogy az már tavasszal az RF modell kipróbálásánál is történt, a gép átvételét követően kb. egy jó 2 órás út várt rám ezen idő alatt legalább megismerkedhettem kicsit a traktorral. Hazaérkezés közben besötétedett így lehetőség volt gyönyörködni a műszerfal kellemes kék színű világításában és a mennyezetről sárga színnel világított kezelő és kapcsoló szervek fényével. Útközben feltűnt hogy csendes az RF-hez képest még jobb a hang szigetelés és kellemesen beállítható a légbefúvó ventilátor amely nem kevesebb mint 13 fokozatú.

Másnap reggel következett az igazi tesztelés, ezen a napon főként ipari alma betakarítás volt betervezve így pótkocsit akasztottam amely 20 tonna össztömegű légrúgós felfüggesztésű, amelynek ugyebár nagy a sűrített levegő igénye elindulás előtt, de a kompresszor igen jó teljesítményű így a levegő feltermelése nem okozott nagy idő veszteséget. Rakodási követően könnyű terepen kellett mozgatni a pótkocsit, nagyon kíváncsi voltam, hogy országúti csoport tartományban 1-es sebesség  fokozatban  sikerül-e megmozdítani az általam 20 tonnára becsült  vontatmányt, de fel se vette 3896cm3 102LE motor.

lamborghini sreike teszt czine004

Ezt követően a fronthidraulikával és TLT-VEL (kardán) felszerelt Strike-ra előre felkapcsoltam egy vízszintes tengelyű 2,2 méteres mulchert (szárzúzó) hátra pedig egy jó öreg RM-2 165 cm széles  fűkaszát egy 4 ha 6x3 térállású gyümölcsös kb. 30 cm-es aljnövényzetének zúzásába-vágásába kezdtem. Mivel a mulcher 540  TLT fordulat számmal volt üzemeltethető az első TLT hajtás  pedig 1000 fordulat /perc leadására  képes így a hátsó erőleadó  tengely 540 Eco-ba állítottam, hogy megfelelő legyen a fordulata de ez kevésnek bizonyult így hátul is 1000 fordulat /percet választottam. Az 540-es fordulatszám eléréséhez elegendő volt 950-es fordulat/percen  járatni a motort és az kiválóan kellő nyomatékkal hajtotta a munkagépeket 6 km/h sebességgel haladva.

Míg az első felfüggesztés mechanikus vezérléssel volt úszó üzemmóddal, a hátsó elektromos vezérlésű azaz EHR-es amely könnyen beállítható és üzemeltethető külön kiemelendő a biztonság mert indítás  után egy hosszabb gombnyomással aktiválni kell a rendszert a véletlenszerű emelés  vagy süllyesztés  elkerülésére érdekében. A közlekedés biztonságát segíti, hogy20 km/h  óra fölött kikapcsol az EHR, ezért a következő mozgatás előtt újra be kell azt kapcsolni.

lamborghini sreike teszt czine005

Kiemelendő még a szín kódolt kezelő a kapcsolók elhelyezése a fülkében szinte mindegyik kézre áll és könnyen kapcsolható. Ezeken belül is a kézigáz elhelyezése szerintem még említésre méltó, mert a mögötte található kéz-tenyér pihentetőről nagyon kényelmes kezelni, akárcsak a hüvely ujjunkkal könnyen kezelhető hátsó függesztő szerkezet is.

Nagyon jól haladtam a munkával köszönhetően a 3,5 métert meghaladó munkaszélességnek. Kicsivel több mint  3 órára volt szükség a terület megműveléséhez amely 26 liter gázolaj felhasználásával történt. A munka befejezésére ismételten besötétedett de szinte nappali világosság tapasztalható a gép körül az elől-hátul elhelyezett 4-4 munka lámpának hála. A gyártó figyelembe vette, hogy ha a front felfüggesztésen található  munkagép akkor az kitakarhatja a normál tompított-reflektor lámpát így még az első világítást is kiegészítette  a fülkén elhelyezett tompított -reflektort adó lámpákkal ami nem csak a biztonságot növeli pl: hótolásnál,  hanem plusz dizájnt kölcsönöz az amúgy is szép traktornak . Miután amúgy is sokan megfordulnak az utcán a fehér színek  és a híres Giugiaro olasz tervező által készített  külsőnek köszönhetően.

Másnapra tervezett korai indulás miatt még este kifújtam a levegő szűrőt és a többi karbantartást igénylő szűrőket amelyek jól hozzáférhetőek.

Persze munka közben alaposan teszteltem az elektrohidraulikus irányváltót és az ahhoz tartozó 5 szintű érzékenység állítót és az elindulást megállást egyszerűsítő  Stop&Go  rendszert mint ahogy az RF-nél volt most se okoztak csalódást, így volt ez a TLT-be és a kikapcsolásnál is, lágyan hirtelen összekapcsolásnál nélkül történik és a gyári front TLT-nek köszönhetően a műszerfalon  nyomon követhető a fordulatszáma.

A kettő fokozattal rendelkező terhelés alatti fokozat kapcsolása is nagyon szépen történik akár alacsony akár magas fordulatszámon nem okozva hirtelen feszültséget a hajtásláncban.

lamborghini sreike teszt czine003

Mivel hamar eljött a hajnali fél 5-ig indulnom kellett a 60 km-re  található almafeldolgozóhoz  a 20 tonnás vontatmánnyal, beindítást követően a motor melegítése közben eltávolítottam az ablakokról a párát de csak kívülről mert a belső páramentesítést kiválóan végzi a szellőztető rendszer, nagyszerű hideg a meleg levegő  beállíthatósága sokszor nem is tudtam eldönteni, hogy személy autóban ülök vagy traktorban.

És azért most jött a motor igazi erejének tesztelése, de köszönhetően az 5 sebesség  HI-LO váltónak nem kellett 1600 ford/perc fölé pörgetni a motort a következő fokozatban rendszerint 400-as eset vissza a motor fordulata de 1200-ról simán húzott újra a motor egyedül  5 LO-ba kellett kicsit tovább forgatni a motor az 5HI kapcsoláshoz az Overspeed váltónak köszönhetően 1800 motorfordulaton 40 km/h sebességre képes így jelentős üzemanyag megtakarítás érhető el. Nem beszélve a kisebb környezet és zajterhelésről.

Az úthibákat leszámolva nagyon komfortos a Strike futása pótkocsival és nem jellemző a sok erőgépre jellemző bólogatás.  Mérlegelés után kiderült nem sokat tévedtem mert 19, 4 tonna volt a pótkocsi együttes  tömege ebből  14,1 tonna a tiszta súly, hazafelé még bátrabban haladtam és az otthoni tankolást követően  a 125 km-re 52 l gázolaj-ra volt szükség úgy gondolom nem rossz ez a fogyasztás főleg, hogy 182 üzemóra volt traktorban.

lamborghini sreike teszt czine002

Még egy fontos dolgot szerettem volna kipróbálni a Strike-on ugyanis a kihelyezett hidraulika csatlakozó olajmennyisége szabályozható úgy felakasztottam az FA  0,76 a kitérős  oldalazó talajmarót és néhány sort megtalajmaróztam az egyik gyümölcsösben. Nagyon jó dolog, hogy fokozatmentesen lehet változtatni az olaj áramlási mennyiséget így igény szerint lehet, működtetni a kihelyezett hidraulikáról a munkagépeket, annak veszélye nélkül, hogy túl melegszik a hidraulikus rendszer.

Bár igazából a Strike inkább szántó földre született de kiválóan megfelel univerzális traktornak is egy gazdaságban. Én is szeretem volna szántóban is kipróbálni de az elmúlt hetek csapadék  szegény időjárása ezt nem igazán tette volna lehetővé. Az általam kipróbált Strike szinte teljesen felszerelt volt ami elsőre  talán soknak is tűnhet,ezt én is így gondoltam amikor egy jó évvel ezelőtt megismertem ezt a modell. De most már azt mondom, hogy  egy  mai akár kisebb gazdaságban is szükség van ilyen jól felszerelhető gépekre a minél a gazdaságosabb  és professzionálisabb termeléshez.

Az ebben a gépben megtalálható extrák mi gazdák munkáját könnyítik meg és ha könnyebb a munkánk akkor a szervezetünk kevésbé van megterhelve így óván meg azt.

Köszönöm még egyszer Szőllősi Szilárdnak és az Auditker Kft-nek, hogy rendelkezésemre bocsájtották ezt az erőgépet.

Reklám: Tünde Esküvői Ruhaszalon az Univerzum Üzeltházban - Kattintson a képre!

tunde eskuvoi ruhak

 

336x280